הסיפור מאחורי הקמת GOLD&AGE

הסיפור שלי עם דיור מוגן התחיל לפני 25 שנה. סבא וסבתא של רעייתי, זוג נמרץ בני 60 פלוס, הודיעו לפתע כי החליטו לעזוב את הבית ו…לעבור לדיור מוגן.

הופתענו מאוד. מה לכם צעירים בגיל וברוח, עובדים, מתפקדים באופן מלא, מוקפים בכל בני המשפחה… למה לעבור לדיור מוגן?

התשובה שלהם היתה פשוטה וברורה, "אנחנו חושבים קדימה ולא רוצים להיות לנטל עליכם בעתיד".

ואכן, הם עברו לדיור מוגן, הרחיבו את קהילת החברים והעיסוקים שלהם וחיו להם חיים מלאים ונוחים. לימים, הסבא הלך לעולמו וסבתא, שתזכה לחיים ארוכים, חיה וממשיכה לנהל חיים עצמאיים ומוגנים באותו דיור המוגן ומעת לעת אני מעדכן את הזכויות שלה בהתאם למה שקורה איתה.

במהלך שנות עבודתי כיועץ ומאמן לכלכלת משפחה פגשתי זוגות רבים אשר שקלו ועברו לדיור מוגן. עבורם בניתי מודלים כלכליים שבחנו את המרכיבים השונים בחייהם, כך שהמעבר יותאם לשנים ארוכות ולכל מה שיביאו איתן.

מעבר לדיור מוגן הוא מהלך משמעותי להורים ולמשפחה כולה ומציף המון רגשות ופחדים בחיינו.  הוא נוגע בצרכים שונים של האדם הבוגר, לבד או עם בן זוג- החברתיים, הבריאותיים, המשפחתיים והכלכליים. אולם רק כשהוריי עברו לדיור מוגן, הבנתי שמעבר למשמעות הרגשית של הורים בדיור מוגן, יש נושא כלכלי מורכב וחשוב שרובנו מפספסים בדרך.

הורי עברו לדיור מוגן כשהיו בני 70 פלוס. שבע שנים אחרי המעבר, אבי נפטר ואמי תיבדל לחיים ארוכים ממשיכה לחיות שם. מחלתו ומותו של אבי העלו התמודדויות מהותיות ושאלות כלכליות שלא לקחנו בחשבון בעת המעבר.

אתחיל בזה שהורי היו עצמאיים לחלוטין בעת המעבר ועם הזמן, כשאבי הפך לסיעודי, השתנה היחס בין התשלום החד פעמי (פיקדון) לתשלום החודשי.

שיקולים חדשים נכנסו לתמונה כמו, הכנסת עובד זר, או מעבר למחלקה הסיעודית (האם להעביר את שני ההורים או רק את אבי?).

ומה יהיה עם אמא? האם להשאיר אותה לבד בדירה שגרו בה יחד? איך זה ישפיע עליה?

ואחרי שאבי נפטר, היתה ירידה טבעית בהכנסות שלה. האם לאמא יישאר מספיק כסף לממן את השהות בדיור מוגן? האם המסלול הכלכלי שבחרנו אז מתאים לה היום?

החיים דינאמיים והם מביאים לפתחנו התמודדויות שלא חשבנו עליהם. 

האם יכולנו לחשוב על הכל מראש? בראש צלול כשכולם בריאים ועצמאיים?…

הקמת Gold&age היא הדרך שלנו , אני צחי ודר' רוני ברגר לתת לכם את התשובות המקצועיות לתרחישים לא צפויים.

כי אף פעם אין לדעת מה יהיה, אבל, אפשר ורצוי להיות מוכנים לבלתי צפוי.

אנחנו פה לסייע לכם לבחור את המסלול הכלכלי שיהיה הנכון ביותר עבורכם, תוך התייחסות לנתונים האישיים שלכם, לכלל השיקולים הכלכליים ולכל השאלות שלא תדעו לשאול. הן בטווח הקצר והן בחשיבה למרחקים ארוכים.

כי שם אתם רוצים להיות, במקום הבטוח המאפשר לכם חיים שלווים ונוחים ללא דאגות.